چسب دوطرفه اورافل

با وجود آنکه خیلی از شما روزانه از چسب کلیشه استفاده میکنید ولی مطمئن باشید مواردی که در این مقاله بیان میکنیم برایتان جدید و جالب خواهد بود. نکاتی در مورد کاربرد حرفه ای تر چسب کلیشه(پایه) را در ادامه خواهیم دید که شاید برایتان تعجب آور باشد. اما قبل از هرچیز چسب دوطرفه را به طور ساده تعریف میکنند: محصولی ساخته شده از نوعی فوم فشرده که دوطرف آن قابلیت چسبندگی دارد و علاوه بر مصارف اصلی در صنعت چاپ در بسیاری از موارد دیگر از جمله طراحی دکوراسیون داخلی از آن بهره میبرند.

چاپ فلکسو
اولین راز شگفت انگیز

جالب است بدانید بهترین انواع چسب کلیشه ساخته شده توسط کشور آلمان هستند و با این وجود به دلیل محبوبیت این محصول نمونه های بی کیفیت چینی آن با لیبل و گاها بسته بندی مشابه به وفور در بازار یافت میشود که تنها راه نیوفتادن در دام این محصولات خرید از فروشندگان مستقیم چسب دو طرفه و یا فروشگاه های معتبر ملزومات چاپ است.

نکته ای جالب

یکی از ویژگی های مهم چسب پایه که از قضا میتواند حتی روشی برای تست کردن اصلی یا تقلبی بودن محصول باشد این قابلیت است که اگر پس از برداشتن از روی کلیشه بلافاصله روی کلیشه ی دیگری چسبانده شود، میتوان مجددا از آن استفاده کرد.

کاربردی متناسب با ضخامت نوار چسب

چسب دوطرفه به شکل نوار در عرض 46 سانتیمترو ضخامت 500و1000میکرون تولید شده است هنگام خرید دقت داشته باشید که نوع چسب با کارایی شما تناسب داشته باشد یعنی بستگی دارد که شما چه کلیشه ای را بخواهید با آن بچسبانید.

500 میکرون برای بالا بردن کیفیت چاپ
1000 میکرون قدرت چسبندگی بالابه سیلندر دستگاه چاپ

راز بعدی نحوه چسباندن چسب روی سیلندر است!

برای چسباندن ابتدا روی سیلندر را تمیز کنید و دقت کنید که اگر آلودگی یا چسب روی آن باشد ازمواد شوینده استفاده کنید. لبه های کلیشه را صاف ونرم ببرید تا هیچ مانعی سرراه چسب نباشد. در صورت نیاز از سمباده استفاده کنید. اگر لبه های کلیشه درز دارد یا ندارد به هر حال برای اطمینان از استفاده از چسب مخصوص آن را آب بندی کنید تا از نتیجه کار اطمینان حاصل کنیدبعد از چسباندن چسب روی کلیشه کمی آن را فشار دهید تا اگر حبابی زیر چسب باشد به خارج هدایت شود.

بیشتر بخوانید

کلیشه چاپ فلکسو را بهتر بشناسیم!

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.