ورنی واتربیس

از پیدایش اولین پوشش های چاپی زمان زیادی نگذشت که به خاطر کاربرد ساده و چندگانه ی آنها با سرعت بین اهالی چاپ جایگاه خود را پیدا کردند و در کمتر از یک دهه، به عنوان یکی از مراحل نهایی چاپ و جزئی از بدنه اصلی در انواع تکنیک های چاپی شمرده شدند.

در این میان انواع ورنی های چاپ از همه جوان ترهستند، که معروفترین آنها ورنی یووی و پس از آن ورنی پایه آب یا واتربیس است. با هم برگی از تاریخ چاپ مربوط به پیدایش ورنی واتربیس را مطالعه میکنیم.

در حقیقت پیدایش ورنی های واتربیس مربوط به دهه نود میلادی میشود. این پوشش به خاطر براقیت بالا، پوشانندگی خوب و ترکیبات حافظ محیط زیست از چند جهت مطرح شد و توجه بالایی را در مدتی کوتاه در بازار متوجه خود کردند.

به طوری که امروزه بسیاری از چاپخانه ها به جای استفاده از ورنی های یووی پایه غیر آب از ورنی واتربیس که هم ارزانتر است و هم لطمه ی کمتری به محیط زیست میزند،استفاده میکنند. میزان مصرف ورنی پایه آب به صورت تنی افزایش پیدا کرده و هر روز هم مشتریان بیشتری را جذب ویژگی های منحصر بفرد خود میکند.

مشخصات ویژه و محاسن پوشش‌های پایه آب که امروز بر همه آشکار شده است به شرح زیر است:

– سرعت‌بالای چاپ و میزان روی‌هم چیدن و دسته کردن بیشتر با کمترین مقدار پودر پاشی و یا حذف آن به‌طورکلی

– جایگزینی آن‌ها با ورنی‌های پایه روغنی (که به‌مرورزمان زردرنگ می‌شوند)

– سرعت خشک شدن بالای سطوح چاپ‌شده نسبت به ورنی پایه روغنی

– گستره‌ی وسیع (از خیلی براق تا براق یا مات)

– محافظت از سطح چاپی بدون حضور ورنی روغنی

– دارای کمترین بو (مناسب برای بسته‌بندی مواد غذایی)

– امکان کنترل میزان لغزندگی

– قیمت ارزان‌تر نسبت به ورنی یووی

بازرگانی صنوبر به عنوان نماینده انحصاری ورنی واتربیس یونا افتخار دارد، بخش عظیمی از نیاز بازار به انواع ورنی یووی و واتربیس را پاسخگو بوده و آماده همکاری با چاپخانه داران و کسب و کارهای کوچک در اقصی نقاط ایران می باشد.

با محافظان پایه آب با طبیعت آشتی کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.