تعرفه های چاپی

گرچه دیگر تغییرات روزانه قیمت از ارز تا کالاهای اساسی برای هیچکس نه غیرقابل پیش بینی نه حتی تعجب آور است! اما خبرها حاکی از آن است که با افزایش جهانی قیمت فلزات از جمله آلومینیوم قیمت زینک های چاپی نیز در بازار افزایش یافته است…

به گزارش تسنیم ،غلامرضا شجاع، مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان تهران، با اشاره به افزایش جهانی قیمت آلومینیوم و به تبع آن قیمت جهانی زینک گفت: قیمت زینک در ماه ‌های آینده روبه فزونی خواهد رفت در نتیجه تعرفه ‌های چاپ نیز افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته هر تن آلومینیوم چین 13880 یوان بوده که این رقم اکنون به 19120 یوان رسیده است. به عبارت دیگر حدود 40 درصد افزایش قیمت داشته ‌است.

شجاع تصریح کرد:‌ هزینه حمل و نقل نیز در کشور چین با افزایش 40 درصدی روبرو شده است،‌ این دو افزایش قیمت در نهایت منجر به افزایش قیمت زینک خواهد شد. از چند ماه قبل تاکنون مرحله به مرحله کارخانه ‌های چین قیمت زینک را افزایش داده‌ اند.

قیمت جهانی زینکوی با اشاره به اخذ تعهد کتبی از واردکنندگان کالا توسط بانک ‌ها گفت:‌ تعرفه واردات قبلا با دلار 4200 تومانی محاسبه می‌ شد و حالا قرار شده که ما به‌ التفاوت آن را با دلار نیمایی پرداخت کنیم. تنها این اقدام موجب شده که قیمت زینک حدود 6 درصد گرانتر برای واردکننده تمام شود. احتمالا زینک در آینده شدیداً با گرانی مواجه می ‌شود.

بیشتر بخوانید: کمبود دفاتر مشق در صورت بازگشایی مدارس

شجاع ادامه داد: البته یکی از دلایل عدم افزایش قیمت در ماه‌های اخیر کاهش کار و سفارش چاپی بوده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.