نمایشگاه مجازی کتاب تهران

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که هرساله با حضور پرتعداد علاقه مندان به کتاب اواسط اردیبهشت ماه شروع به کار میکرد امسال اما در کمال ناباوری ولی به درستی برگزار نشد و محدودیت های کرونایی علاقه مندان و ناشران را از حضور در این رویداد سالیانه بی بهره کرد.

از سمت دیگر پس از طولانی شدن مدت زمان محدودیت ها و تداوم عدم امکان برگزاری نمایشگاه، خانه ی کتاب و ادبیات ایران بنا به درخواست معاونت امور فرهنگی اقدام به راه اندازی سامانه نمایشگاه مجازی کتاب نمود. گفته می شود در این سامانه امکان مشاهده، جستجو ، خرید و ارسال کتابها برای بازدیدکنندگان و همچنین دسترسی اختصاصی برای ناشران از طریق طراحی پنل کاربردی پیاده سازی شده است.

 

نمایشگاه مجازی کتاب 99

 

علی رغم عدم دسترسی فیزیکی و ارتباط زنده مخاطبان با ناشران اما این شیوه ی برگزاری مزایایی از جمله: برطرف شدن معضل اصلی نمایشگاه فیزیکی، یعنی محدودیت های فضایی و مکانی داشته است. در نمایشگاه مجازی تمام ناشران با هر تعداد کتاب (البته در چارچوب آیین نامه ها و ضوابط نمایشگاه) می توانند آثار خود را عرضه کنند.

از طرفی علاقمندان و خریداران کتاب در اقصا نقاط کشور، از رنج و هزینۀ سفر به تهران آسوده می شوند و به این ترتیب در هزینه های برگزاری نمایشگاه صرفه جوییِ قابل ملاحظه ای صورت می گیرد و گام های بلندی در راستای گسترش عدالت فرهنگی برداشته می شود.

نمایشگاه مجازی کتاب تهران 1399
1 بهمن 1399 تا 6 بهمن 1399
ساعات بازدید: 24 ساعته

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.