رنگ پنتون

رنگ پنتون


اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر میکنند رنگ هر سال را با توجه به سلایق شخصی یا به طور کاملا اتفاقی انتخاب میکنند این مطلب رو از دست ندهید.

رنگ سال به منظور بیان حال و هوای آنچه که در حال وقوع در روح زمانه جهانی است، تعیین می شود. رنگی که در سراسرجهان طنین انداز می شود، رنگ سال پنتون بازتابی است از آنچه که مرم سراسر دنیا به دنبال آن هستند، آنچه که احساس می کنند یک رنگ می تواند پاسخگوی نیازهای آنها باشد.

اول از همه میخواهیم مختصری در مورد موسسین شرکت پنتون صحبت کنیم. پنتون اولین بارتحت عنوان یک شرکت چاپ و نشر فعالیت خود را آغاز کرد.بعدها لورنس هربرت که دانشجوی تازه فارغ التحصیل شده دانشگاه هافسترا بود به عنوان یک کارمند ساده در این شرکت استخدام شد و درهمین مدت زمان نیز یک سیستم دقیق را برای استاندارد کردن رنگ ها به وجود آورد.

رنگ پنتون

 

این سیستم ایده ی خود را از جدول مندلیف گرفته بود و برای هر رنگ عدد خاصی تعریف میکرد که باعث می شد رنگها هیچوقت با همدیگر اشتباه نشوند. همین ایده ی ساده بعد از مدتی به سوددهی رسید و خالق آن هربرت که به عنوان کارمند وارد موسسه شده بود حالا کل آن را خریداری کرد و پنتون نامگذاری کرد.

پس از مدتی در سال 2000 هربرت باز هم پیشنهاد جدیدی مطرح کرد و اینبار طرح انتخاب رنگ سال را پیش کشید. طراحان بسیارزیادی نیز از این طرح استقبال کردند. ازآن پس هرسال در ماه‌های خاصی از سال رنگ سال توسط این شرکت انتخاب می‌شود.

فعالیتهای متفاوت پنتون را بشناسیم:

انتخاب رنگ سال

بسیاری از طراحان همه ساله منتظر اعلام رنگ سال از طرف پنتون هستند و برهمین اساس برنامه ریزی‌های لازم را برای طراحی را انجام می دهند

انتخاب رنگ به عنوان هویت برندها

پنتون می‌تواند با کمک روانشناسی رنگ‌ها برای برندهای مختلف یک رنگ خاص را انتخاب کند. انتخاب این رنگ اختصاصی برای حمایت از برند شما صورت می‌گیرد و مسلما تاثیربسیارزیادی را روی کسب و کارتان خواهدداشت.

ایجاد رنگ های سفارشی

برای مثال می‌توانید رنگ‌های موردنیاز برای نساجی و یا رنگ‌های پلاستیک را به صورت سفارشی از این شرکت درخواست کنید.

تولید پالت رنگ متاثر از شرایط روز

پنتون برای هرفصل یک پالت رنگی خاص را ارائه می‌کند. دقت کنید تمامی این پالت‌ها با بررسی شرایط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و… انتخاب می‌شوند و در انتخاب هیچ کدام سلیقه شخصی فرد دخیل نیست.

تا بحال از خودتان پرسیده اید که رنگ سال بر چه اساسی انتخاب می شود؟

هرساله شرکت پنتون در ماه‌های می و نوامبر یک جلسه را با حضور نمایندگان مختلف از سراسرجهان برگزار می‌کند. این جلسه قوانین خاص خود را دارد، برای مثال مکان برگزاری آن یک اتاق کاملا سفید است تا رنگ‌های محیطی هیچ ایده‌ای را به نمایندگان القا نکند.

البته دراین جلسه نمایندگان می‌توانند اشیایی را که رنگ‌های الهام بخشی دارند را به سایر اعضا نشان بدهند و بدین ترتیب طی دو روز متوالی رنگ سال انتخاب می‌شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.