ورنی پایه اب

ویژگی­های متعدد روکش­های پایه آبی در مزایای زیست محیطی آنها دخیل هستند. این روکش­ها پیرو مقررات ایالات متحده و اروپا در خصوص انتشارات VOC (ترکیبات آلی ناپایدار (فرار)) بوده و کمتر از 3.5 پوند (1587.5732963313 گرم (کمی بیش از 1.5 کیلوگرم) در هر گالن مواد VOC تولید می­نمایند.

علاوه بر سمیت پایین روکش­های پایه آبی، وجود میزان زیاد آب نیز آنها را غیرقابل اشتعال­تر ساخته و موجب کاهش یا حذف دفع مواد زاید خطرناک می­گردد. محفظه­‌ها و تلمبه‌­های رنگی که حین کاربرد روکش­های پایه آبی استفاده می­شوند را به راحتی می­توان توسط آب یا شوینده های پایه آبی تمیز کرد و نیازی به پاک­‌کننده هایی همچون استون، استات متیل ، یا تینر رنگ ندارند.

برتری دیگر روکش­های پایه آبی بر همتایان پایه حلال خود هزینه نسبتا پایین­تر تولیدشان است زیرا نیازی به افزودنی­ها، سفت کننده­ها، یا تینر (رقیق کننده) ها ندارند. روکش­های پایه آبی به نسبت روکش­های پایه حلالی با تعداد محصول کمتری می­توانند سطح موردنظر بیشتری را پوشش دهند، و نسبت به پرداخت های پایه حلالی برای کاربردهایی که در آن خطر واکنش با لایه زیرین موجود و/یا پرداخت­ها (صیغل دهنده­ها) وجود دارد گزینه بهتری هستند.

روکش­های پایه آبی خواص سطحی فوق­العاده ای همچون تاثیرات سله (ضد اندوده) و غیر زرد کننده، شفافیت بالا، و مقاوم در برابر سایش ارائه می­نمایند. روکش­های پایه آبی به دلیل مقاومتشان دربرابر حرارت و خراشیدگی بتونه های خیلی عالی بدست می­دهند. چسبندگی قوی دارند، در روکش­های ضخیم و نازک قابل استفاده اند، و امکان ترکیب و تغییر رنگ آسانی را فراهم می­سازند.  

روکش­های پایه آبی نماینده بزرگترین طبقه از فناوری روکش­ها یا پرداخت هایی هستند که امروزه در سطح جهانی استفاده می­شوند. براوردها نشان می­دهد که سهم بازار جهانی آنها تا سال 2022 به بیش از 146 میلیارد دلار آمریکا رشد خواهد داشت. نیروی محرک پشت این رشد پیش بینی شده هم افزایش در ساخت و ساز و هم بازارهای اتوماتیک است که از پرداخت­های آکریلیک بهره می­برند. روکش­های آکریلیک بیش از 80 درصد از بازار روکش­های پایه آبی را تشکیل می­دهند.

عامل دیگر در رشد بازار آن قانون گذاری دولت است که از این محصولات سازگار با محیط زیست حمایت می­نماید. مقررات دولتی درمورد VOC و سایر برون فرست ها می­تواند عاملی کلیدی در آسیا و اقیانوس آرام، که در آن تقاضا برای پرداخت­های پایه آبی به طور مداوم افزایش پیدا می­کند، به شمار ­رود.

برخی از تحلیل های بازار نشان دهنده شکافی در تجزیه و تحلیل میان بخش­های معماری و صنعتی است. فناوری پیرامون روکش­های پایه آبی در بازار هر دو بخش همراه با روند مصالح و روش­های ساختمانی سازگار با محیط زیست پیش می­رود. روکش­های پایه آبی، تا سالهای زیادی، در صدر بازار معماری قرار داشته است. در مقابل، بازار صنعتی به تقاضا و توسعه فناوری­های پایه حلال جایگزین آنها ادامه داده است تا طیف وسیع­تری از معیارهای عملکرد را محقق سازند.

روکش­های پایه آبی ارائه دهنده کاربردهای چندمنظوره، کیفیت بالا و گزینه ای مناسب از نظر زیست محیطی جهت انواع کاربردهای پرداختی می­باشند.

روکش های پایه آبی از دریچه علم!

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.