iml

اصطلاح “برچسب زنی درون قالب” (IML) مستقیما از تکنیک آن برگرفته شده است: یک برچسب پلی پروپلین (PP) از پیش چاپ­شده در قالبی که به شکل محصول نهایی است، مثلا شکل ظرف کره خوری، قرار داده می­شود. سپس پلی پروپلین ذوب شده به قالب افزوده می­شود، با برچسب ترکیب شده و- حین پخت- شکل قالب را به خود می­گیرد.

نتیجه: برچسب و بسته بندی یکی می­شود.

برچسب زنی درون قالب را می­توان در فرایندهای تولیدی زیر انجام داد:

  • قالب زنی تزریقی
  • قالب زنی دمشی
  • شکل دهی حرارتی

برچسب زنی درون قالب مزایای عمده متعددی ارائه می­دهد:

بالاترین کیفیت چاپ

تکنیک چاپ آفست (چاپی که نوشته و عکس را بر سطح لاستیکی یک استوانه گردان (غلطک) برمی­گرداند و بعد آن را با فشار استوانه دیگری روی کاغذ چاپ می­کند) تصاویر دارای وضوح بالا را تضمین می­نماید. به علاوه، می­توانید تمامی ضلع­های یک محفظه را فقط با یک برچسب تزئین کنید.

مستحکم و بهداشتی

برچسب زنی درون قالب در برابر رطوبت و تغییرات عمده در دما مقاوم است: بهترین راهکار برای تزئین محفظه های پلاستیکی جهت استفاده در محصولات یخی و یخچالی است. برچسب زنی درون قالب همچنین دربرابر خراش مقاومند، ترک برنداشته و چین و چروک نمی­خورند.

مدت زمان تولید کوتاهتر و هزینه تولید پایینتر

در طول فرایند برچسب زنی درون قالب، محفظه­ها فقط در یک مرحله تولید و تزئین می­شوند. انبارسازی محفظه های سفید غیرضروری می­گردد، هزینه های انبار و حمل و نقل قدیمی می­شود.

دوست­دار محیط زیست

برچسب زنی درون قالب محیط زیست را حفظ می­کند: بسته بندی و برچسب از مواد مشابه تشکیل شده و بنابراین می­توانند تماما بازیافت شوند.

طیف گسترده­ای از گزینه های ظاهری و حسی

فراورده­های دارای بسته بندی پلاستیکی مشابه را می­توان با طیف وسیعی از مواد مختلف، جوهرها و رنگ­های لاکی­، تزئین نمود. این امر به شما امکان آن را می­دهد که محصولتان را بر روی قفسه متمایز سازید.   

تغییرات اساسی فوری در طراحی

تنها کافیست بر روی دستگاه خودکار برچسب زنی درون قالب خود یک برچسب طراحی را با برچسب دیگری تعویض نمایید تا یک تغییر اساسی فوری ایجاد شود. حین راه اندازی طراحی جدید تقریبا هیچ کسری در میزان تولید ایجاد نمی­شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.