ناشران

تشکیل اتحادیه کشوری و متمرکز برای ناشران شاه کلیدی برای خروج از وضعیت حاکم بر این صنعت خواهد بود.مشکلاتی که هم اکنون بر گستره ی وسیعی از صاحبان کسب و کار در این صنف سایه گسترانیده شاید با تمرکز و تشکیل یک اتحادیه اندکی رخت بربندد و یا حداقل فشار وارد برفعالان نشر را کمتر کند.

البته توجه به این نکته ضرورت دارد که شکلگیری اتحادیه ناشران و کتابفروشان باید به نحوی باشد که با کارشناسی دقیق و پی ریزی اصولی منافع همه ی رسته ها را در برگیرد.

تشکیل اتحادیه سراسری و کشوری ناشران و کتابفروشان ایده‌ای تحقق نیافته است که در طول دهه‌های گذشته بارها و بارها از سوی ناشران و کتابفروشان سراسر کشور مطرح شده است؛ موضوعی که می‌تواند مزیت‌های بسیاری برای اهالی نشر داشته و راهکاری برای برون‌رفت از برخی مشکلات این حوزه باشد که در گستره‌ای وسیع گریبان ناشران و کتابفروشان را در استان‌ها و شهرهای مختلف را گرفته است.

از سوی دیگر، تشکیل اتحادیه سراسری به عنوان یک مزیت رقابتی راهکار مناسبی برای تعیین استراتژی‌های مشترک، نظارت‌های یک‌پارچه صنفی و مبارزه با سواستفاد‌ه‌ها و کپی‌کاری‌هایی که برخی ناشرنما‌ها با کتابسازی‌های متعدد، مرتکب آن می‌شوند و حتی بازار کتاب‌های پرتیراژ و ناشران باسابقه را نیز نشانه گرفته‌ است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.