قیمت کاغذ

به تازگی خبرهایی مبنی بر پیدا شدن انبار کاغذ احتکار شده در خبرگزاری ها منتشر شده است که همین موضوع پیش بینی هایی مبنی بر کاهش مشهود قیمت کاغذ در بازار را در پی دارد.

شکایت معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از شرکت هایی که با معرفی کارگروه کاغذ، برای واردات کاغذ ارز دولتی دریافت کرده اما نسبت به توزیع و واردات آن اقدام نمی کردند، به نتیجه رسید و کاغذ احتکار شده در اختیار وزارت فرهنگ قرار گرفت. دفتر حقوقی وزارت فرهنگ، پیش از این در دادسرای جرائم اقتصادی شکایتی علیه این شرکت ها به جرم اخلال در نظام توزیع کاغذ و نظام ارزی ثبت کرده بود.

این شرکت ها در چند پرونده مختلف درگیر هستند و دو پرونده نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند، گزارش مفصل پرونده ها تهیه و این شرکت های متخلف احضار شدند و تعهد دادند که خودشان تمام حواله های کاغذ و انبارها را تحویل دادسرا بدهند، اکنون با دستور بازپرس، پلیس اقتصادی مکلف به توقیف انبارها و کاغذها و نیز تحویل آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.

حامد سهرابی، با بیان این نکته که با گشودن این انبارها بیش از ۲ هزار تن کاغذ با دیدبانی خوب معاونت فرهنگی و پیگیری‌های دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری مرجع قضایی، وارد بازار نشر خواهد شد، گفت: موضوع شکایت ما از شرکت وارد کننده، دو بخش دارد، یکی اخلال در نظام توزیع کاغذ کشور و دیگری سواستفاده از ارز دولتی که دریافت شده، طبق معمول پرونده های قضایی، رسیدگی به این پرونده اندکی به تاخیر افتاد اما با تاکیدات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیگیری هایی که انجام دادیم.

همراهی صنوف مربوطه (اتحادیه تعاونی های ناشران کشور آشنا و اتحادیه ناشران) و جلسات متعدد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرح رویداد را به معاون اول دادستان استان تهران، ارایه دادیم و جلساتی نیز با معاون دادستان تهران و جانشین دادسرای جرایم اقتصادی داشتم و درباره تاثیر این عدم ایفای تعهد که قیمت را در بازار کاغذ، بسیار بالا برده است و در حق بیت المال و ناشران بی انصافی شد، توضیحات لازم ارایه شد.

وی ادامه داد: در دادسرا جلسه ای برگزار شد و طرفین فراخوانده شدند، حقانیت وزارت فرهنگ و ارشاد اثبات شده و با حکم بازپرسی و دستور قضایی شعبه ۱۲، شرکت وارد کننده حواله های ۲ هزار و ۲۰۰ تن کاغذ را به دادگاه ارائه داد و به دستور قضایی، انبارها توقیف شد و کاغذها تحویل وزارت فرهنگ و ارشاد شده است و به زودی وارد بازار کاغذ خواهد شد. ۲ هزار و ۲۰۰ تن حجم بسیار زیادی است و بخشی از کاغذها اکنون در انبار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگهداری می شود و بخش دیگر در روزهای آینده تخلیه می شود، امیدواریم که بتوانیم با توزیع آن در قیمت ها تاثیر بگذاریم.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.