وزارت فرهنگ و ارشاد

محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شدn


مشکلات این روزهای ناشران و فعالان صنعت چاپ انقدر طویل و عریض شده که حسابشان از دست خود متولیان امور هم خارج شده ولی ازین میان یکی از به حق‌ ترین و به جاترین درخواست ها حل معضل کاغذ است.سرانجام پس از امیدواری های واصله در ادامه نمایشگاه کتاب زمزمه هایی مبنی بر حل مشکل کاغذ به گوش میرسد.

محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌ وگو با تسنیم،‌ در پاسخ به این پرسش که برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در دستور کار این معاونت قرار دارد یا خیر گفت: قبل از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب امیدواریم که ابتدا مشکل کاغذ حل شود و با امیدواری بیشتری به‌سمت برگزاری نمایشگاه مجازی حرکت کنیم.

وزارت فرهنگ و ارشاد

تلاش هایی برای تامین کاغذ ناشران

وی در ادامه درباره تامین کاغذ ناشران توضیح داد:‌ کارهایی در شرف انجام است تا ناشران سریع‌ تر به کاغذ مورد نیاز خود با قیمت مناسب دست پیدا کنند‌، از مسیرهای مختلفی موضوع را در دست بررسی داریم که یکی از این مسیرها اختصاص ارز است.

جوادی در پاسخ به این پرسش که این مسیرهای در دست بررسی به پایان عمر دولت قد می‌ دهد یا خیر؛ ابراز امیدواری کرد که ظرف 10 روز آینده خبرهای خوشی از دسترسی ناشران به کاغذ برسد.

وی با اشاره به تولید کاغذ گفت: تولید کاغذ در کشور یک کار بلندمدت است که سرمایه‌گذاری‌ هایی نیز انجام شده است،‌ اما در کوتاه‌مدت ما به‌ جز اختصاص ارز باقی‌ مانده سال 99 مسیرهای دیگری را نیز دنبال کرده‌ ایم که تا به قطعیت نرسد نمی‌ توانیم اعلام کنیم اما به‌ زودی خبرهای خوبی خواهید شنید.

از ابتدای سال تاکنون با اتمام سهمیه دولتی کاغذ و افزایش قیمت‌ ها در بازار آزاد،‌ ناشران بسیاری با بحران کمبود کاغذ مواجه شده‌اند،‌ تلاش‌ های معاونت فرهنگی برای اختصاص ارز از سوی دولت برای واردات کاغذ نیز راه به جایی نبرده است،‌ این کمبود کاغذ آمارهای نشر کتاب را نیز تا حدود قابل‌توجهی کاهش داده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.