🔴 اختصاص ارز به گروه ۲ کالایی معلق و مورد بازنگری مجدد قرار گرفت

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی، مجوز ارزی ثبت سفارش‌های گروه دو کالایی لغو و پرونده‌های مربوطه تعلیق شده است، لذا ضروری است دستگاه‌ها ضمن بررسی مجدد درخواست متقاضیان، نسبت به مدیریت سهمیه‌های مهر و آبان اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه و تجارت و معاون وزیر صنعت با ارسال نامه ای آنی به صالح نیا و سرقینی معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهر فرد معاون وزیر جهاد کشاورزی و اصغری رئیس سازمان غذا و دارو نوشت: پیرو جلسه مورخ 97/7/13 دفتر اینجانب، جلسه مورخ 97/7/21 بانک مرکزی و نامه شماره 35143 مورخ 97/7/23 در ارتباط با تعیین و نحوه اعمالسهمیه‌های ارزی گروه 2 (گروه 2 و 3 کالایی قدیم) که مورد تفاهم دستگاه‌ها قرار گرفته بود به استحضار می رساند بر اساس اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی، مجوز ارزی این ثبت سفارش‌ها لغو و پرونده‌های مربوطه تعلیق شده است، لذا ضروری است دستگاه‌ها ضمن بررسی مجدد درخواست متقاضیان، نسبت به مدیریت سهمیه‌های مهر و آبان خود اقدام نمایند.

با توجه به عدم تفکیک مجوزهای ارزی و فنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجوزهای فنی این پرونده‌ها نیز به ناچار لغو می‌شود.

با تایید پرونده‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی، بانک مرکزی نسبت به انجام مراحل تخصصی ارز اقدام کرده و گزارش هفتگی تخصیص‌ها را به صورت مستمر منعکس می‌کند. بعد از ارزیابی‌های به عمل آمده در صورت نیاز و تفاهم دستگاه‌های اجرایی، سهمیه‌ها بازنگری و اصلاح خواهد شد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.