جواب گمرک به رویه به وجود امده از پیچیدگی‌های سیستم epl و اظهار و معطلی و قطعی های به وجود آمده توسط سیستم گمرک

در گذشته با 6 ساعت کار در روز
با حجم کار چندین برابر فعلی با کمترین هزینه و دموراژ و رسوب کانتینر ترخیص انجام میشود. ( حتی در زمان معافیت انبار داری ترخیص انجام میشود)

الان با حجم پایین کار
با بیشترین هزینه ها و زمان کارها انجام میشه و تایم درگیری با کار به دلیل قطعی و کندی سیستم 24 ساعته شده

===============

واکنش گمرک به برخی انتقادات در خصوص دپوی کالا در گمرکات:
مشکل واردکنندگان گمرکی نیست.

🔵مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک به برخی انتقادات در خصوص دپوی کالا در گمرکات
واکنش نشان داد و اعلام کرد : مشکل واردکنندگان گمرکی نیست .

🔵علی معقولی، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک در خصوص دپوی کالاهای مختلف در گمرک و اعتراض واردکنندگان به این موضوع تصریح کرد : در مورد کالاهای دپو شده خود واردکنندگان باید روشن و شفاف توضیح دهند که دلیل آن چیست چرا که خودشان بهتر می‌دانند به چه دلیل کالایشان در گمرک متوقف شده است و مشکلات مطرح شده در این خصوص از سوی واردکنندگان، گمرکی نیست  .

🔵وی ادامه داد: اما در حیطه کار گمرک می‌توانیم بگوییم که از ابتدای امسال دو موضوع را با توجه به مسائلی که به وجود آمده برای تسهیل کار تولیدکنندگان بخشنامه کردیم.

🔵مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران ادامه داد: یکی از موارد بحث این بود که واحدهای تولیدی بتوانند کالاهای خود را به صورت نسیه ترخیص کنند؛ در واقع ما بخشی از کالاها را نگه می‌داریم و بخش عمده کالا بدون پرداخت هر گونه حقوق گمرکی ترخیص می‌شود و پس از آنکه این کالاها به چرخه تولید رفت، از محل گردش مالی ایجاد شده از آن تولیدکننده بتواند هم حقوق گمرکی را بدهد و هم مابقی کالای خود را ترخیص کند.

🔵به گفته معقولی مورد دوم موضوع ضمانت‌نامه برای واحدهای تولیدی و موارد مشابه آن بود که این ضمانت‌نامه‌ها یکساله شد و حتی واحدهایی که نمی‌خواهند درصدی باشند، بتوانند کالای خود را وارد کنند و در ازای آن ضمانت‌نامه بانکی بدهند که کمک شایانی به آنهاست.

🔵وی با بیان اینکه با توجه به دستور و پیگیری‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی گمرک تمام تلاش خود را برای تسهیل کار تولیدکنندگان انجام می‌دهد، اظهار کرد: در مدت اخیر ما از تمام ظرفیت‌های قانون امور گمرکی، ماده ۴۲ و سایر موارد استفاده کردیم که در پی آن به سرعت ستادی در معاونت امور گمرکی تشکیل شد که خودمان سریعا به موارد مهم رسیدگی کنیم و آن چیزی که مربوط به گمرک است را به سرعت انجام دهیم. در واقع ما در گمرک تمام امکانات را بسیج کردیم که کمترین مشکل برای واردات کالاهای اساسی، تجهیزات پزشکی و واحدهای تولیدی ایجاد شود. / ایسنا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.