🔷 عمده محصولات صادرات غیرنفتی در ده ماه امسال

میعانات گازی، گاز طبیعی مایع شده، پروپان مایع شده، سایر روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین و متانول جزو 5 قلم عمده کالاهای صادراتی غیرنفتی در ده ماهه سال 1396 و 1395 بوده‌ است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اقلام عمده صادر شده از کشور ایران طی ده ماه سال 1396 شامل میعانات گازی، گاز طبیعی مایع شده در ظروف یک هزار سانتی مترمکعب و بیشتر، پروپان مایع شده در ظروف یک هزار سانتی مترمکعب و بیشتر سایر روغن‌ها سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین و متانول است.

سنگ آهن هماتیت دانه‌بندی با خلوص آهن بیش از 40 درصد به هم فشرده نشده، محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد غیرممزوج دارای کمتر از 25 درصد کربن، پسته با پوست تازه یا خشک، بوتان مایع شده، پلی اتیلن گرید فیلم با چگالی کمتر از 94 درصد به جز نوع پودری و سایر گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده غیر مذکور در ظروف یک هزار سانتی متر مکعب و بیشتر و اوره حتی به صورت محلول در آب در رتبه‌های بعدی صادرات غیرنفتی کشور قرار دراند.

براساس این گزارش، بیشترین کالاهای ایرانی به 5 مقصد چین، امارات، عراق، کره جنوبی و هند صادر شده است.پیش از این امارات در رتبه دوم و عراق در رتبه نخست قرار داشت.

همچنین افغانستان به جای هند در زمره عمده‌ترین مقاصد صادراتی ایران قرار گرفته بود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.