نمایشگاه اکسپو 2020

رویداد پنج سالانه اکسپو که با حضور بزرگان آسیا و جهان قدرتمندترین عرصه نمایشگاهی خاورمیانه محسوب میشود قرار است در کمتر از یک ماه دیگر برگزار شود و فراخوان حضور فعالان ایرانی اعلام گردیده است.

بهنام نجفی مدیر کارگروه نمایشگاه اکسپو، در گفتگویی با اشاره به اینکه نمایشگاه اکسپو هر پنج سال یک بار برگزار می شود و بزرگترین رویداد اقتصادی جهان به شمار می رود، گفت: برای حضور و اعزام فعالان صنعت چاپ ایران به نمایشگاه اکسپو، دو بازه زمانی 25 آذر و 19 دی ماه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: رویداد بزرگ و بین المللی اکسپو بهترین فرصت برای ایجاد ارتباط و تعامل با فعالان اقتصادی از کشورهای مختلف است. از این رو مطلوب است که مقدمات لازم برای مشارکت ایران در این رویداد بزرگ فراهم شود تا هیات تجاری صنعت چاپ کشور به اکسپو اعزام شود.

نمایشگاه اکسپو دبی

نجفی با بیان اینکه در این رویداد بزرگ جهانی، همه کشورها حضور دارند، افزود: در اکسپو 192 کشور مشارکت دارند و این نمایشگاه در مساحتی بالغ بر 430 هکتار برگزار می شود. محلی که برای شرکت های ایرانی در این نمایشگاه درنظر گرفته بسیار مناسب بوده و در مجاورت سالن همایش های این نمایشگاه قرار دارد و شرکت های ایرانی در مساحتی بیش از 2 هزار متر می توانند به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازند.

وی ادامه داد: این رویداد بهترین فرصت برای ایجاد ارتباط و تعامل با فعالان اقتصادی کشورهای مختلف است و از این رو، مطلوب است که مقدمات لازم برای مشارکت ایران در این رویداد بزرگ فراهم شود تا هیات تجاری صنعت چاپ کشور به اکسپو اعزام شوند.

مدیر کارگروه نمایشگاه اکسپو به اهداف مشارکت هیات تجاری صنعت چاپ کشور در اکسپو اشاره کرد و افزود: مذاکره با کشورهای همسایه و سایر کشورهایی که متقاضی دریافت خدمات صنعت چاپ کشور هستند یکی از اهداف حضور در اکسپو است. همچنین انتقال دانش و تکنولوژی کشورهای پیشرفته و موفق در صنعت چاپ و بسته بندی می تواند از دیگر هدف مشارکت در این رویداد بزرگ باشد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه نیروهای کار در ایران در مقایسه با سایر کشورها بسیار ارزان تر است و همچنین با وجود فعالیت شرکت های پتروشیمی در ایران که منجر به پایین بودن قیمت مواد اولیه می شود، می توان مذاکراتی را با شرکت های خارجی همانند چین در حوزه چاپ و بسته بندی صورت داد تا با سرمایه گذاری در کشور شرایط مناسبی را برای جهت کسب و کار مناسب در حوزه چاپ و بسته بندی و نیز بازار رقابتی را با سایر کشورها ایجاد کرد.

برنامه ریزی جهت حضور در نمایشگاه اکسپو
وی درباره فراهم شدن سازو کار مشارکت ایران در این رویداد جهانی اظهار داشت: کارگروه اکسپو مکاتباتی را با اتاق ایران – امارات آغاز کرده تا به این واسطه برنامه ریزی مناسب انجام شود. ما در تلاش برای برقراری ارتباط با کشورهای مختلف هستیم، در این رابطه انتخاب نمایندگان اعزامی به اکسپو دومین گام و اعزام و پیشبرد فرآیندهای اجرایی گام می باشد.

نجفی گفت: با توجه به اینکه اواخر آذرماه (25 الی 30آذر) نمایشگاه چاپ در کشور امارات برگزار می شود بر همین اساس یکی از بازه های زمانی اعزام کارگروه صنعت چاپ به نمایشگاه اکسپو همین تاریخ را خواهد بود. بازه زمانی دیگر 19 دی ماه است که در این تاریخ، با توجه به اینکه فعالان حوزه آموزش و پرورش و صنایع آموزشی در این نمایشگاه اکسپو حضور خواهند یافت، کارگروه صنعت چاپ می تواند برای پیشبرد بخشی از فعالیت های اقتصادی از قبیل چاپ کتب درسی کشورهای همسایه و افریقای جنوبی در این بازه زمانی نیز در اکسپو حضور یابد.

مدیر کارگروه نمایشگاه اکسپو در پایان درباره برآورد هزینه های حضور اعضا در این رویداد بزرگ جهانی گفت: تعرفه های حضور در اختیار همه اعضا قرار داده می شود و با توجه به ارتباطات حاصله با اتاق ایران – امارات، حداقل هزینه برای حضور لحاظ می شود.

به گفته نجفی، تا کنون 20 نفر از اعضا برای حضور در اکسپو اعلام آمادگی کرده اند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.