پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی را بیشتر بشناسیم

همه ی ما بارها فیلم ها و کلیپ های منتشر شده از فرآیند شگفت انگیز عملکرد پرینترهای سه بعدی را دیده ایم. جذابیت کار با این فناوری جدید و کاربردهای متنوع آن در معماری پزشکی و سایر رشته ها باعث شده در مرکز توجه متخصصان سایر موضوعات علمی قرار گیرد. علت این نامگذاری تبدیل طراحی کامپیوتری به یک قطعه ی فیزیکی است. این فرآیند با قرار دادن لایه های متوالی از مواد اولیه ایجاد می شود و این روند تا تکمیل کل قطعه ادامه می یابد.

هر یک از این لایه ها را می توان به عنوان یک مقطع افقی نازک برش از قطعه نهایی مشاهده کرد و بدین ترتیب شما با استفاده از مواد کمتر و در حداقل زمان ممکن در مقایسه با روش سنتی می‌توانید اشکال پیچیده را تولید کنید.

پایه های پرینت سه بعدی در چاپ دو بعدی

پس از اتمام طراحی، محصول در قالب یک فایل با فرمت stl برای نرم افزارهای اسلایسر آماده می شود، فایل stl  به هزاران قطعه دو بعدی تقسیم شده و پرینتر سه بعدی با قرار دادن این لایه های دو بعدی روی همدیگر طرح سه بعدی را ایجاد می‌کند.

 برای تعیین ضخامت لایه های دو بعدی باید به نوع پرینتر سه بعدی و مواد استفاده شده در آن و البته زمانبندی انجام پروژه دقت کرد. بدیهی است هرچه ضخامت کمتر زمان انجام پرینت طولانی تر و در عوض دقت کار بالاتر می‌رود.

بهترین پرینترهای سه بعدی جهان

1-پرینتر سه بعدی Anet A8

میانگین قیمت بازار: 160 دلار

2-چاپگر سه بعدی Printrbot Play

میانگین قیمت بازار: 310 دلار

3-چاپگر 3 بعدی Creality CR

میانگین قیمت بازار: 570 دلار

4-پرینتر Rostock Max

میانگین قیمت بازار: 999 دلار

5-Ultimaker 2 Go

میانگین قیمت بازار: 1199 دلار

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.