لیتوگرافی

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران با اعلام این نظر، درباره دستور ادغام خارج از نوبت از ریاست سازمان صمت تهران، گفت: اتاق اصناف، همه اتحادیه ‌های صنوفی را که زیر 300 نفر عضو داشتند، در اتحادیه ‌های دیگر ادغام کرده است و حالا نوبت ادغام اتحادیه‌ هایی است که به ‌نوعی با هم سنخیت دارند یا جدایی آن ها موجب تداخل مسئولیت‌ ها می ‌شود.

وی افزود: ادغام اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ سیلک اسکرین در اتحادیه چاپخانه ‌داران هم در اتاق اصناف در دست بررسی بود ولی نامه سازمان صمت، این روند را سرعت بخشید.

ابوالحسنی تصریح کرد: در همه شهرهای دیگر، لیتوگرافان و چاپخانه‌ داران با هم در یک اتحادیه فعالیت دارند، این تفکیک اتحادیه های چاپ و لیتوگراف فقط در تهران بود. از طرفی می ‌دانید که 90 درصد چاپخانه‌ های بزرگ، لیتوگرافی هم دارند، بنابراین منطقی است که در تهران هم همه فعالیت‌ های مربوط به چاپ در یک اتحادیه ادغام شوند.

ابوالحسنی تاکید کرد: به این ترتیب کارها تخصصی ‌تر می‌ شود که به سود مردم خواهد بود. چاپ، لیتوگرافی و چاپ دیجیتال همه با هم سنخیت دارند، اما مهر و پلاک‌سازان و تابلوسازان سنخیت کمتری با چاپخانه ‌ّها دارند، بنا بر این پیشنهاد ما این است که این دو با هم یک اتحادیه مستقل تشکیل دهند.

ابوالحسنی که خود عضو کمیسیون تشخیص اتاق اصناف تهران است، در ادامه بیان کرد: اگر فردا (سه‌شنبه) کارهای مربوط به ادغام انجام شود، برای صدور رأی نهایی به اجلاس اتاق اصناف تهران-که هر 45 روز یک بار تشکیل می‌شود- ارجاع داده خواهد شد. بنابراین حداکثر تا 2 ماه دیگر ادغام لیتوگرافان در اتحادیه چاپخانه‌داران تحقق پیدا می ‌کند و لیتوگرافان پروانه فعالیت از این اتحادیه را دریافت خواهند کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه لیتوگرافان، در صورت مخالفت، می‌ تواند جلوی این ادغام را بگیرد، گفت: رئیس اتحادیه لیتوگرافان می ‌تواند در اجلاس اتاق اصناف شرکت کند و مخالفت خود را اعلام کند. اما بعید است که اجلاس با شنیدن نظر آن ها، تصمیمی غیر از ادغام بگیرد. چون این ادغام دلایل محکم و حامیان موثری دارد.

به نقل از چاپ و نشر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.