فرانک مانو

نماد صنعت و موزه چاپ ، پرفسور فرانك رومانو امسال 80 سالگی خود را جشن می گیرد و ما دوست داریم شما نیز در جشن آنچه “سال فرانك” می نامیم ، شرکت كنید” این عنوان بیانیه ای بود که موزه صنعت چاپ امروز منتشر کرد.

هیچ کاری بهتر از این نیست که بتوانید سهم فرانک در صنعت چاپ را به رسمیت بشناسید تا اینکه حمایت خود را از موزه چاپ و مأموریت آن نشان دهید. فرانک قلب و روح موزه چاپ است. او سخاوتمندانه ساختمان و کتابخانه بزرگ خود را به موزه اهدا کرد. او تقریباً هر روز را در اینجا با داوطلبان و بازدیدکنندگان می گذراند . و در تلاش است تا تاریخ چاپ را با پیر و جوان به اشتراک بگذارد.

در ادامه این بیانیه آمده است:

چه کاری می توانید انجام دهید تا به فرانک بگویید که از کار او برای حفظ تاریخ صنعت چاپ قدردانی می کنید؟ در اینجا چند پیشنهاد هستند:

➖یک پیام تبریک ارسال کنید
➖از هشتک تولد مبارک فرانک استفاده کنید
➖به آدرس ایمیل موزه کارت تبریک ارسال کنید
➖خاطرات رومانو را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید
➖کمک مالی به موزه چاپ کنید تا در هزینه های بکار بگیریم
➖به یکی از ابتکارات فرانک کمک مالی کنید

➖آثار هنری را به موزه اهدا کنید – ممکن است شما یک قطعه تاریخ چاپ داشته باشید که باید با جهان به اشتراک گذاشته شود. ما دوست داریم آن را داشته باشیم!

ما می خواهیم 80 سالگی فرانک را به عنوان یک روز تولد بسیار ویژه و همچنین یادآوری کنیم که کسانی که در صنعت چاپ هستند ، به مشارکت های او در طول سالها اهمیت می دهند. لطفاً آنچه می توانید انجام دهید تا این ‘سال فرانک’ یک سال به یاد ماندنی شود!

درباره فرانک رومانو

پروفسور فرانک رومانو بیش از 60 سال را در صنعت چاپ گذرانده است ، و تحصیلات خود را در دبیرستان در شرکت مرکنتالر لینوتیپ در بروکلین ، نیویورک آغاز کرد. وی انتشارات ، TypeWorld را تأسیس کرد و ویراستار بسیاری از نسخه های یک ابزار ضروری صنعت است: Pocket Pal: The Handy Book of Graphic Art Production. طی سالهای گذشته فرانک از طریق مشاوره ، نوشتن و سخنرانی های خود به هزاران اشترام اطلاعات و تحقیق و پژوهش خود را صورت داده، وی دانشجویان بسیاری در انستیتوی فناوری روچستر (RIT) و استاد تحقیق در صنعت در دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا (کال پلی) را تربیت نموده است. فرانک نویسنده بیش از 60 کتاب در موضوعات مربوط به صنعت چاپ است که اخیراً سه گانه وی است: تاریخچه شرکت Linotype ، تاریخچه عصر نگاری و تاریخچه انتشارات دسک تاپ جزو پرفروش های این حوزه است.

درباره موزه چاپ

موزه چاپ به حفظ تاریخ غنی هنرهای گرافیکی ، فن آوری چاپ و حروفچینی و کاردستی چاپ اختصاص یافته است. علاوه بر بسیاری از مجموعه های خاص و نمایشگاه های کوچک ، موزه شامل صدها دستگاه چاپ عتیقه ، حروفچینی و صحافی و همچنین کتابخانه ای از کتاب ها و اسناد مربوط به چاپ است.این موزه در خیابان 15 تورنتون در هاورهیل ، ماساچوست واقع شده است.

از صعت چاپ ایران نیز یک چاپخانه کارت تبریک ویژه ایی به همین مناسبت طراحی و نسخه الکترو نیکی آن را برای آقای رمانو ارسال نمود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.