پوشش چاپ

پوشش چاپ


در صنعت چاپ امروزپوشش های چاپ متنوع با منظورها و هدفهای گوناگونی مورد استفاده قرار میگیرد و چه کسی است که اهمیت و تاثیر بسزای آنها را در نتیجه کار ندید بگیرد. یکی از خصوصیات مشترک انواع پوشش ها به وجود آوردن جلوه ای زیبا برای محصول چاپی است و خصوصیت دیگر آنها افزایش مقاومت و عمر محصول در برابر عوامل خارجی می باشد. برای انتخاب بهتر و تصمیم گیری دقیقتر میخواهیم انواع مختلف پوشش های چاپی را نقد و بررسی کنیم.

ورنی یکی از بروزترین و بهترین پوشش هایی است که برای ایجاد و افزایش جذابیت در کار استفاده می شود. انتخاب روش ورنی برای افزایش طول عمر محصولات چاپی نیز کاملا مرسوم است.استفاده از پوشش ورنی برای محصولات چاپی در فرایند چاپ ، با بهره گیری از چاپ افست تاثیر گذار است.باید توجه داشته باشد که متناسب با محصولی که چاپ می گردد ، استفاده از پوشش ورنی نیز متفاوت است.ورنی ها انواع مختلفی دارند که از لحاظ وزن و حرارت تفاوت دارند. عمل ورنی زدن در ماشین چاپ و به دو طریق اجرا می‌شود: ورنی توكار ( ورنی گرم) و ورنی روكار (ورنی سرد)

پوشش چاپ

ورنی گرم و کاربردهای آن

برای استفاده از این ورنی ، محصول چاپی باید به روش سیلک اسکرین پوشش داده شوند.این شیوه برای بسیاری از پوشش محصولات چاپی مانند: جلد کتاب ، جلد کاتالوگ ، بروشور ، جعبه های بسته بندی مانند دستمال کاغذی و یا حتی بسته بندی های دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.شیوه استفاده به این صورت است که قسمت هایی که قرار است توسط ورنی پوشش داده شوند با این ماده ادغام می شوند.این پوشش کاملا شفاف و براق است و زیبایی منحصر به فردی دارد.

ورنی سرد و کابردهای آن

این شیوه بیشترین کاربرد را برای محصولاتی مانند: جلد کتاب ، جلد کاتالوگ ، بروشور ، جعبه های بسته بندی مانند دستمال کاغذی و یا حتی بسته بندی های دارویی دارد.شیوه استفاده به این صورت است که قسمت هایی که قرار است توسط ورنی پوشش داده شوند با این ماده ادغام می شوند.این پوشش کاملا شفاف و براق است و زیبایی منحصر به فردی دارد.

انتقال پوشش ورنی سرد به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد. یکی از آن‌ها، روش بدون آب از طریق آغشته‌سازی سطح چاپی در ورنی است. روش دوم ایجاد یک پلیت جداگانه همانند چاپ رنگ تفکیکی و اعمال ورنی از طریق محلول رطوبت‌دهی دستگاه چاپ افست می‌باشد.

این داستان ادامه دارد…..

ناگفته نماند که بازرگانی صنوبر واردکننده انحصاری ورنی واتربیس های یونا (آلمانی) در انواع مختلف مات، براق، مخملی و نیز ورنی واتربیس iml مخصوص بسته بندی انواع محصولات می باشد. برای اطلاعات بیشتر یا ثبت سفارشات خود با ما تماس بگیرید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.