🔴 تجدید نظر در نحوه صدور بخشنامه های واردات و صادرات

🔹 وزیر صنعت ، معدن و تجارت در هم اندیشی وصبحانه کاری با رئیس کل گمرک ایران به بررسی وضعیت واردات و صادرات در کشور پرداخت و گفت :
معاونین وزیر صنعت آماده هستند در اسرع وقت تمامی بخشنامه های صادره را در کمترین زمان مورد بررسی و تجدید نظر قرار دهند تا شرایط صادرات و واردات برای کمک به تولید و حفظ اشتغال تسهیل و کارآمدتر شود.

🔹 رضا رحمانی در این دیدار پس از استماع گزارش معاونین وزیر صمت و رئیس کل گمرک ایران ضمن تأکید بر درک شرایط روز کشور گفت: بعضی از ساز و کارها که در گذشته و برای شرایط عادی کشور ایجاد شده بود باید در شرایط فعلی روزآمد و کارآمد شود و شرایط تحریم و جنگ اقتصادی را با قوانین و آیین نامه های به روز شده اداره کرد.

🔹 وزیر صنعت،معدن وتجارت افزود: بیشتر مشکلات با تغییر ذهن و دیدگاه نسبت به شرایط فعلی کشور قابل حل خواهد بود و باید با همفکری گمرک با استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مصوبات لازم برای تسهیل ترخیص را دریافت کنیم.

🔹 رحمانی با اشاره به لزوم تسهیل ترخیص سریع تر مواد اولیه تولید گفت: معاونین وزیر صنعت آماده هستند در اسرع وقت تمامی بخشنامه های صادره را در کمترین زمان مورد بررسی و تجدید نظر قرار دهند تا شرایط صادرات و وارداتبرای کمک به تولید و حفظ اشتغال تسهیل و کارآمدتر شود.

🔹 همچنین وزیر صنعت با تأیید بر ضرورت توجه به مشکلات تولید و حفظ اشتغال کشور گفت: براساس توافقی که به زودی با گمرک انجام خواهیم داد یک خط ویژه برای تسهیل ورود مواد اولیه و کالاهای واسطه ای برای خط تولید با تسهیل در مقررات و قوانین تجارت خارجی ایجاد خواهد شد که تمامی کالاهایی که در کف گمرک معطل است ظرف مدت کوتاهی ترخیص شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.