🔴 موانع ترانزیتی به ۷۷ مورد رسید/رفع ۲۶ مشکل ترانزیتی در سال جاری

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی، از افزایش تعداد مشکلات فرایند ترانزیت به ۷۷ مورد در مطالعات جدید خبر داد و گفت: ۱۴ مشکل ترانزیت کشور در سال گذشته برطرف شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد تقی زاده، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق آخرین بررسی‌ها و مکان‌یابی انجام‌شده در قالب یک مدل ریاضی توسط معاونت حمل‌ونقل، ۵۰ نقطه به‌عنوان مراکز لجستیک کشور شناسایی‌شده است. بر این اساس، گزارش مکان‌یابی و شناسایی مراکز لجستیک کشور برای وزیر راه و شهرسازی و معاونان بخش حمل‌ونقل ایشان نیز ارائه‌شده و مقرر شد هیچ‌گونه تصمیم‌گیری دیگری به‌منظور تغییر مکان مراکز لجستیک کشور اتخاذ و اعمال نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به نقش حمل‌ونقل مسافر بین‌المللی اشاره کرد و گفت: طبق مطالعات جدید صورت گرفته در معاونت حمل‌ونقل، ترانزیت مسافر یا جابجایی مسافران در سطح بین‌المللی موجب ارتقا روابط بین کشورها، بهبود روابط تجاری بین کشورها و اقتصادی شدن کریدورهای حمل‌ونقلی می‌شود. ازاین‌رو فعالان حوزه حمل‌ونقل مسافر نیز به کارگروه لجستیک دعوت شدند.

وی خاطرنشان کرد: اقتصادی شدن کریدور به اشتغال‌زایی، توسعه مناطق اطراف کریدور، معیشت مردم ساکن پیرامون کریدور و رشد و توسعه صنعت کمک می‌کند.

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به تغییر رویکرد وزارت راه و شهرسازی در دوره جدید بیان داشت: درگذشته وزارت راه و شهرسازی فقط بر روی هدف سامان‌دهی حمل‌ونقل متمرکز بود، ‌اما امروز سامان‌دهی حمل‌ونقل در گرو بهبود روابط با سیر دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های صنفی است و این پیروی ازاین ‌رویه در سطح استان‌ها نیز باید مورد تأکید قرار گیرد.

تقی‌زاده با اشاره به افزایش تعداد مشکلات بخش ترانزیت از ۶۶ به ۷۷ مشکل خبر داد و گفت: تا کنون ۱۴ مشکل برطرف شده و ۲۶ مشکل تا پایان سال ۹۷ رفع خواهد شد.

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بارها پشت مرزهای کشور برای عبور از ایران صف نکشیده‌اند و مادامی‌که مشکلات زنجیره لجستیک و ترانزیت رفع نشود، تجار بین‌المللی مسیرهای دیگری برای عبور بار تعریف می‌کنند.

وی مشکلات مربوط به ارز را موقتی دانست و گفت: نامه‌ای با موضوع مشکلات ارزی به امضا وزیر راه و شهرسازی تنظیم‌شده و قرار است به معاون اول رئیس‌جمهوری ارسال شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.