⭕️گمرک ایران شرایط ترخیص کالاهای وارداتی به صورت بدون انتقال ارز  را بر اساس دستورالعمل ساماندهی و مدیریت بازار ارز اعلام کرد .

⭕️به گزارش روابط عمومی گمرک ایران ؛ در راستای بند 3 مصوبات جلسه کارگروه ماده 14 و جلسه کارشناسی صورت گرفته سوم اردیبهشت ماه سالجاری درخصوص کالاهای وارداتی قبل از 22 فروردین ماه و یا دارای بارنامه حمل قبل از تاریخ مزبور ،  ترخیص کالاهای موصوف از نظر ارائه ثبت سفارش بدون انتقال ارز با رعایت سایر مقررات بلامانع است.

⭕️بنابراین گزارش ؛  مشمولین استفاده از این بند می‌بایست از تاریخ 8/2/97 به مدت 15 روز نسبت به اخذ مجوز ثبت سفارش از سازمان توسعه تجارت اقدام نمایند.

⭕️اعتبار ثبت سفارش مشمول این بند جهت ترخیص کالا صرفاً تا تاریخ اول تیرماه سالجاری خواهد بود و این تاریخ قابل تمدید نیست .

⭕️بر اساس این گزارش ؛ مقرر گردیده برای ترخیص کالاهای وارداتی به صورت بدون انتقال ارز شماره، تاریخ و تصویر بارنامه در اطلاعات ثبت سفارش از طریق سازمان توسعه  تجارت به طور سیستمی در اختیار گمرک قرار داده شود.

⭕️در صورت ارائه ثبت سفارش مشمول این بند به گمرکات از طریق سیستمی، کارشناسان موظف خواهند بود ضمن کنترل شماره و تاریخ بارنامه مندرج در ثبت سفارش و اطلاعات بارنامه اظهاری، در صورت مطابق از هر نوع نسبت به انجام تشریفات گمرکی اقدام نمایند.

⭕️دستورالعمل چگونگی ثبت سفارش، واردات، گشایش اعتبار اسنادی و برگشت ارز صادراتی پیش از این در بخشنامه ای از سوی مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.