🔴 رویکرد گمرک ایران کمک به رونق تولید و تجارت است

🔹 رییس کل گمرک ایران با بیان اینکه رویکرد گمرک کمک به رونق تولید و تجارت است، گفت: واحدهای تولیدی می توانند حقوق ورودی گمرک را با تاخیر پرداخت کنند.

🔹 فرود عسگری روز شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی امکان ترخیص مواد اولیه ورودی به کشور به صورت نسیه را از دیگر سیاست های حمایتی گمرک عنوان کرد و گفت: در این شرایط تولید کننده می تواند 50 تا 60 درصد مواد اولیه مورد نیاز واحد تولیدی خود را ترخیص و پس از تولید و سود دهی نسبت به ترخیص بقیه مواد اولیه اقدام کنند.

🔹 وی همچنین با اشاره به اینکه ورود موقت مواد اولیه با حداقل تشریفات و بدون ثبت سفارش کمک بزرگی به واحدهای تولیدی است، افزود: برای واحدهای تولیدی که با کمبود نقدینگی مواجهند این امکان فراهم شده که حقوق ورودی خود را سریع مسترد کنند.

🔹 عسگری همچنین گفت: تجار در شرایط اضطرار می توانند نسبت به ترخیص کالای خود اقدام کرده و در مدت یک هفته اسناد لازم را به گمرک ارائه دهند.

🔹 وی با اشاره به ظرفیت های تجاری و صنعتی استان آذربایجان شرقی همچون وجود منطقه آزاد ارس، سه اداره کل گمرک تبریز، جلفا و سهلان، اظهار داشت: با اجرای سامانه الکترونیکی امور گمرکی با 27 سازمان از طریق پنجره واحد گمرکی ارتباط برقرار شده است.

🔹 رییس کل گمرک ایران با اشاره به رشد 22 درصدی صادرات غیرنفتی کشور در 2 ماهه ابتدایی سال جاری، گفت: در این مدت 7 میلیارد و 740 میلیون دلار کالای غیرنفتی از طریق مبادی گمرکی کشور صادر شده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.