🔷 دبیر انجمن واردکنندگان ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی نو و دست دوم با اشاره به توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق این توافق، ورود ماشین‌آلات دست دوم چاپ علاوه بر چاپخانه‌داران برای بازرگانان نیز امکان‌پذیر شده است تا دغدغه چاپخانه‌داران در این زمینه برطرف شود.

🔸 سیدحسین صالحی با اشاره به مشکلات چاپخانه‌داران در زمینه واردات ماشین‌آلات چاپ دست دوم، عنوان کرد: تا پیش از این فقط چاپخانه‌داران می‌توانستند ماشین‌های چاپ دست دوم به کشور وارد کنند و این کار مشکلات زیادی برای آن‌ها به همراه داشت زیرا برای ورود ماشین‌الات حتما باید کارت بازرگانی داشته باشند.

🔸 وی افزود: خریداری و ورود دستگاه‌های چاپ اقدامی تخصصی است که عموما بازرگانان و تجار از عهده آن بر می‌آيند و چاپخانه‌داران به دلیل عدم ارتباط با کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ فروشنده نمی‌توانند خرید موفقی از این شرکت‌ها داشته باشند.

🔸 صالحی با بیان اینکه به دنبال تفاهم دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت مدتی واردات ماشین‌آلات دست دوم با وقفه روبرو شده بود، توضیح داد: با ارسال نامه‌ای از سوی وزارت صنعت بار دیگر ورود این دستگاه‌ها به کشور آزاد شده است و بازرگانان نیز می‌توانند کنار چاپخانه‌داران باشند.

🔸 صالحی با اشاره به تخصص کار بازرگانان و لزوم به کارگیری این تخصص در حوزه چاپ یادآور شد: اغلب بازرگانان و تجار به دلیل ارتباط خوبی که با برخی از چاپخانه‌ها و شرکت‌های خارجی دارند در زمینه برخی تعهدات فروش ماشین‌آلات و بایدها و نبایدهای این حوزه آشنایی دارند و تجربه ثابت کرده که در این زمینه می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

🔸 وی همچنین درباره قوانین ورود ماشین‌آلات دست دوم گفت: طبق قوانین این ماشین‌ها باید متعلق به پنج یا حداکثر ۱۰ سال قبل باشند و قدیمی‌تر بودن دستگاه‌ها علاوه بر اینکه توجیه اقتصادی ندارد موجب فرسودگی ناوگان صنعت چاپ می‌شوند.

🔸 صالحی با بیان اینکه با ورود بازرگانان به موضوع ورود ماشین‌آلات صنعت چاپ باید هماهنگی‌هایی در کارهای گمرکی انجام شود، عنوان کرد: در این زمینه با توجه به اینکه چاوخانه‌داران از برخی معافیت‌های عوارض گمرکی معاف بودند و ورود بازرگانان ممکن است مانع این معافیت‌ها شود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت باید برای جلوگیری از برخی مشکلات در این زمینه هماهنگ باشند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.