قیمت کاغذ

هنوز زمان زیادی از روزهایی که قیمت کاغذ به شدت پایین تر ازین بوده و تقاضای بازار کار را به بازیافت کاغذ و بازگشت اجباری کاغذ باطله به چرخه تولید نرسانیده بود، نگذشته است. این روزها با افزایش قیمت کاغذ و رکود شدید تولیدات کاغذی و از طرفی کم شدن سفارشات چاپخانه داران همه چیز دست به دست هم داده است که مشکلات را بر گردن کاغذ بیاندازند.

اولین پالس مثبت کشف انبار احتکار کاغذ به بازار و مهار قیمت کاغذ
یکم آبان خبر رسید که ۲۲۰۰ تن از کاغذهای احتکارشده از سوی شرکتی که با ارز دولتی کاغذ وارد کشور کرده، اما تحویل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداده بود، کشف شد. [اینجا بخوانید] هرچند این رقم کمی نیست، ولی همچنان تکلیف ۳۳۰۰ تن دیگر مشخص نیست. این در حالی است که ۱۶ روز قبل، خبرگزاری فارس از صفر شدن موجودی کاغذ دولتی خبر داده بود.

کشف کاغذ قاچاق، بازار را کمی آرام کرد؛ اما وزارت ارشاد تدابیر دیگری هم برای مهار قیمت کاغذ بازار دارد.

همان روزها، معاون فرهنگی وزارت ارشاد در جمع تشکل‌های نشر از «مذاکره برای تامین کاغذ نشر از طریق کارخانه‌های داخلی» خبر می‌داد؛ امری که به سرعت محقق نمی‌شود، اما کشف کاغذهای احتکارشده، بازار را تا اندازه زیادی آرام و باعث مهار قیمت کاغذ شد. نکته مهم در این فقره از کشفیات، آن بود که: در کشف جدید مقامات قضایی علاوه بر کاغذهایی که با ارز دولتی وارد و انبار شده بود، کاغذهایی هم که با ارز نیمایی وارد شده بود، کشف شد که باید آنها هم تعیین تکلیف و به متولیان تحویل شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.