صنف چاپ

بر کسی پوشیده نیست که صنعت چاپ و نشر از صنایع مادر و پایه ای برای بسیاری از اصناف دیگر جامعه است و کوچکترین تغییر مثبت یا منفی در روند کاری این صنعت تاثیر مستقیمی بر مشاغل مهم و حتی اقتصاد کشور دارد.از این روی نشست های متعددی مبنی بر افزایش نظارت و بررسی منظم فعالان این صنف به منظور رصد و مطالعه ی دقیقتر معضلات و مسائل جاری در آن برگزار گردیده است.

در مورد کیفیت این نظارت و بررسی نیز رایزنی های گوناگونی به منظور تشکیل یک تیم نظارتی متخصص و آموزش دیده که به طور منظم بازدیدهای حضوری از چاپخانه های سطح استان به عمل آورند، انجام شده است. مقرر گردیده این تیم در راستای مشکلات مطرح شده اقدام به ارائه ی خدمات مشاوره ای به شکل رایگان و منظم نماید.

احد جاودانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه استان تهران در برگیرنده بخش عمده صنوف و صنایع مرتبط با چاپ است، عنوان کرد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان علاوه بر صدور مجوزها و مکاتبات اداری، در زمینه نظارت و ارزیابی چاپخانه ها و صنایع وابسته نیز گام های موثری با همیاری و پشتیبانی دفتر چاپ و نشر معاونت امور فرهنگی وزارت متبوع و اتحادیه های مربوط بر داشته است.

وی با اشاره به افزایش نظارت ها بر کار چاپخانه های استان تهران در چند ماه اخیر اظهار داشت: شناسایی دقیق تر ماشین آلات موجود، به روز رسانی آخرین اطلاعات صنف چاپ و صنایع وابسته، شناسایی واحدهای فعال و غیر فعال از جمله مهم ترین دستاوردهای حاصل شده از نظارت های اخیر است.

جاودانی با بیان اینکه با هماهنگی دفتر چاپ و نشر وزارت متبوع در ظرف مدت ۴۵ روز ۱۲۰۰ واحد چاپی توسط کارشناسان این اداره کل مورد بازدید قرار گرفت، افزود: ضمن بازدیدهای انجام شده مشخص شد برخی از فعالان صنف چاپ به دلایل مختلف بویژه مشکلات اقتصادی مدتی است بصورت محدود فعالیت داشته که در صدد هستیم با توجه به حدود اختیارات و امکانات این اداره کل موانع موجود را مرتفع کنیم.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.