نمایشگاه مجازی کتاب

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، از امروز‌(سوم بهمن‌ماه) با حضور 2100 ناشر داخلی و خارجی آغاز می‌شود تا تقویم سال 1400 برای ناشران و کتاب‌دوستان بدون خرید نمایشگاهی بسته نشود. سامانه نمایشگاه تا هشت روز در دسترس مخاطبان قرار دارد و امکان انتخاب برای آن‌ها امسال، به بیش از200 هزار عنوان کتاب رسیده است.

در بخش داخلی، امکان خرید کتاب با 20 درصد و در بخش خارجی این میزان به 30 درصد تخفیف ارزی وجود دارد. 150هزار دانشجو، طلبه، استاد دانشگاه و اعضای هیأت علمی موفق شدند فرآیند ثبت‌نام بن خرید کتاب دومین نمایشگاه مجازی کتاب را طی و اعتبار دریافت کنند.

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تامین‌کننده یارانه اعتباری خرید کتاب از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران هستند. سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۲۵۰ هزار تومان است که از این مقدار ۱۵۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب و ۱۰۰ هزار تومان نیز سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.

سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی نیز ۵۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۲۵۰ هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و تامین ۲۵۰ هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.

مجری برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران است و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و بانک صادرات به‌عنوان بانک عامل، دو همکار اصلی این موسسه شناخته می‌شوند.

400 دستگاه وانت در نخستین دوره نمایشگاه مجازی، به دستگاه شهری اضافه و پنج هاب پستی دیگر به سیستم مکانیزه سورتینگ متصل شده تا به سرعت ارسال بسته‌ها افزوده شود. در تهران در مدت برگزاری نمایشگاه مجازی علاوه‌بر شعب ثابت پست، 18 نقطه شامل 9 شعبه ثابت و 9 شعبه سیار نیز به جمع‌آوری کتاب از ناشران اقدام می‌کنند.

این امکانی است که شرکت ملی پست می‌تواند در استان‌های پرترافیک انجام دهد. برای حفظ امنیت و صیانت از سفارش مخاطبان نمایشگاه مجازی کتاب، 4000 باکس چرخ‌دار و 7000 باکس کوچک به چرخه پست افزوده شده ‌است. علاوه‌براین؛ با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار لفاف استاندارد برای ارسال بسته‌های پستی، ویژه ناشران تعریف شده ‌است. یکی از اقدمات شرکت ملی پست در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ارسال بسته‌های خرید مخاطبان به 192 کشور جهان است.

برگزاری سه پویش «نذر کتاب» با مشارکت خیرین «من هم کتاب خریدم» با مشارکت خریداران کتاب و «این کتاب را بخوان» با مشارکت ناشران و گروه‌های ترویجی برگزار می‌شود.

یکی از مهم‌ترین محور‌های دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، برگزاری برنامه‌های جنبی و فرهنگی است. بعد از انتشار فراخوان، بیش از 20 نهاد و سازمان از‌جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، کتابخانه و موزه ملی ملک، بنیاد سعدی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،‌ همچنین انجمن‌های حوزه نشر مانند انجمن قلم ایران، انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، انجمن نقد ادبی، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به این فراخوان پاسخ مثبت دادند.

مرکز پاسخگویی نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای پاسخگویی به ناشران و مشتریان با حضور نمایندگان شرکت ملی پست و بانک عامل نمایشگاه با شماره تماس ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ در دسترس است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.