packing

همون طوری که در بخش قبلی اشاره شد این روزها مردم بیشتر محتویات هر بسته جذب ظاهر بسته میشوند و این نگاه به بسته بندی باعث پیشرفت هرچه بیشتر صنعت بسته بندی شده و باید گفت که مطمینا پویاترین شاخه صنعت چاپ در آینده شاخه بسته بندی است و انقدر پتانسیل بالقوه در این بخش وجود دارد که همه ی اهالی صنعت را متقاعد کند تا کم کم به آم روی خوش نشان دهند.

و اما ادامه ی تجزیه و بررسی انواع تکنیک های بسته بندی….

پاکت بسته بندی

پاکت بسته بندی یک بسته بندی شیک و آسان مصرف است. قابلیت ایستایی و چشم نوازی درون ویترین فروشگاه از محاسن اصلی این نوع بسته بندی وعلت خاص بودن آن است. هم چنین آن ها دارای یک زیپ پلاستیکی در قسمت بالای خود می باشند که به سهولت استفاده و آسان مصرف بودنشان کمک می کند. این ویژگی ها پاکت را به یکی از پر طرفدارین انواع بسته بندی در بین مشتریان و تولیدکنندگان تبدیل کرده است.

جنس پاکت ها می تواند از نایلون، سلفون و کاغذ کرافت باشد. پاکت های نایلونی که با نام زیپ کیپ هم شناخته می شوند، معمولا در منازل و فروشگاه ها مورد استفاده قرار گرفته و بهترین نوع انواع بسته بندی چاپی برای لوازم خرده ریز و مواد غذایی فریزری هستند. پاکت های سلفونی برای بسته بندی صنعتی محصولات گوناگون استفاده می شوند و در انواع شفاف و متالایز موجود می باشند.

در تولید پاکت های کرافت نیز به جای پلاستیک از کاغذ کرافت استفاده می شود. این کالا برای محصولاتی که دارای بو و عطر می باشند بسیار مناسب است. تمامی انواع پاکت های بسته بندی قابل چاپ بوده و می توان از آن ها به عنوان یک بسته بندی چاپی شکیل استفاده نمود.

انواع بسته بندی چاپی پلاستیکی

چاپ فلکسو و چاپ هلیو دو متد متداول چاپ هستند که به کمک آن ها می توان چاپ هایی با کیفیت فوق العاده و رزولوشن بالا روی بسته بندی های پلاستیکی زد. چاپ فلکسو گونه ‌ای از چاپ های برجسته است که در آن کلیشه لاستیکی حاوی طرح، مستقیما با جنس چاپ شونده در تماس است. سرعت بالا و به صرفه بودن چاپ فلکسو، امروزه این روش چاپ را به پرکاربردترین روش چاپ نایلون، سلفون و دیگر مواد چاپ پذیر تبدیل کرده است.

در این روش ابتدا بر اساس طرح مشتری شابلونی ژلاتینی از جنس پلاستیک تهیه، سپس با نصب این شابلون روی سیلندر چاپ انجام می شود. چاپ هلیو نیز نوع دیگری از روش چاپ روی بسته بندی های پلاستیکی است که مکانیزم عملکرد آن مشابه چاپ فلکسو است، اما بر خلاف چاپ فلکسو عضوی از دسته چاپ های گود بوده و با کلیشه سیلندری پوشیده شده از مس یا چدن این عمل انجام می شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.