چاپ و نشر

نظر به قرارگیری صنف چاپ در گروه اول مشاغل که باعث شد طرح قرنطینه سراسری مشاغل در این صنف اجرا نگردد و با توجه به آمار بالای تلفات در خیز جدید کرونا موسوم به دلتا کرونا، سرعت واکسیناسیون جمعی افزایش یافت و خبرها حاکی از آن است که در این طرح نوبت به اهالی چاپ و نشر رسید.

به گزارش چاپ و نشر به نقل از روابط عمومی اتحادیه چاپخانه داران تهران؛ به دنبال نامه احمد ابوالحسنی،‌ رئیس اتحادیه چاپخانه‌ داران تهران به سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در آن خواستار انجام واکسیناسیون صنف چاپ خارج از نوبت، شده بود، وزیر ارشاد نیز در نامه‌ ای به وزارت بهداشت، از چاپ به‌ عنوان یکی از مشاغل پرخطر در زمان فراگیری بیماری کرونا نام برد و خواستار جانمایی آن در گروه‌های شغلی اولویت‌دار برای دریافت واکسن کرونا شد.

در متن این نامه که به امضای دکتر مهدی محمدی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی رسیده، آمده است:

«جناب آقای دکتر داوودی

مشاور محترم وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند صنعت چاپ به‌دلیل آنکه حلقه تولید در صنایع به‌ویژه در بخش صنایع دارویی و خوراکی می‌باشد، علی‌رغم شیوع ویروس کرونا در حال خدمت‌رسانی است.

لذا با توجه به عدم تعطیلی صنف مزبور ضروری است برای حفظ سلامتی عوامل اجرایی آن نسبت به واکسیناسیون آن اقدام گردد.

ضمن ارسال این درخواست اتحادیه مذکور، شایان ذکر است که فهرست افراد واجد شرایط جهت واکسیناسیون توسط اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران ارائه خواهد شد. خواهشمند است دستور فرمایید هماهنگی و مساعدت لازم صورت گیرد.»

پیش از این 23 مردادماه رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران با ارسال نامه‌ های جداگانه‌ ای به فرمانده ستاد مقابله با کرونا و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار دریافت واکسن کرونا به فعالان صنف چاپ شده بود.

در این نامه آمده بود که فعالان صنعت چاپ در دوران پاندمی کرونا با انجام یک تکلیف ملی، در خط مقدم تولید انواع بسته‌بندی و لیبل‌های ویژه اقلام دارویی، پزشکی و خوراکی، نقش بزرگی را ایفا کردند. این در حالی است که آنها با حضور در محیط‌های تولیدی، عملا در معرض ابتلا به این بیماری قرار گرفتند تا هرگز چرخه تولید دارو و تجهیزات پزشکی به‌دلیل کمبود بسته‌بندی متوقف نشود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.