گوشی جدید سامسونگ

کمپانی سامسونگ هم به تبعیت از بزرگان صنعت متعهد شد تا سال 2025 بسته بندی های سنتی خود را برای حمایت از محیط زیست به بسته بندی فاقد پلاستیک تبدیل کند.

به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ سامسونگ مانند هر سال در رویداد آنپکد خود دستگاه‌ های جدیدش را رونمایی کرد؛ اما متعهد شد تا سال ۲۰۲۵ تمام بسته بندی پلاستیکی گوشی های هوشمند حذف کند. به‌ گزارش zdnet، این تعهد به‌عنوان بخشی از برنامه حفظ محیط‌ زیست جدید سامسونگ با نام «گلکسی برای سیاره» و با هدف کاهش ضایعات ایجاد‌شده در چرخه عمر محصولات سامسونگ بوده است.

تاکنون، اهداف مختلفی تعیین شده‌ اند که سامسونگ امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ به آن‌ها برسد. همچنین، این غول فناوری کره‌ای قصد دارد همراه با حذف بسته بندی پلاستیکی گوشی های هوشمند، مواد بازیافتی را در همه محصولات جدید تلفن‌ های هوشمند به‌ کار گیرد و زباله‌ های خود را به صفر برساند و مصرف برق را هنگامی که دستگاه کاملا شارژ می‌ شود، به کمتر از ۰٫۰۰۵ وات کاهش دهد.

بسته بندی پلاستیکی گوشی های هوشمندرئیس شرکت بازرگانی ارتباطات موبایل سامسونگ درباره تلاش این شرکت در حفظ محیط‌ زیست علاوه بر بسته بندی پلاستیکی گوشی های هوشمند توضیح داد:

معتقدیم همه در ارائه راه‌حل‌ های نوآورانه‌ محافظت‌ کننده از کره زمین برای نسل‌ های آینده مؤثرند. سامسونگ می‌ داند تلاش‌ های ما باید با مقیاس و تأثیر و بزرگی کل اکوسیستم گلکسی در سراسر جهان مطابقت داشته باشد. «کهکشان برای سیاره» گام مهمی در سفر ما به‌ سمت ایجاد جهانی پایدارتر است و ما این کار را با صراحت و شفافیت و همکاری انجام می‌دهیم.

سایر اقدامات اخیر سامسونگ هم‌سو با این اهداف عبارت‌اند از: راه‌اندازی برنامه بازیافت برای دستگاه‌ های قدیمی گلکسی، ارائه ابزاری جدید به مردم به‌منظور مدیریت انرژی استفاده‌شده و تعهد به استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در برزیل و مکزیک تا سال ۲۰۲۵. در‌حال‌حاضر، انرژی مورد‌نیاز سامسونگ در چین و اروپا و ایالات متحده آمریکا کاملا از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شود.

در گزارش سالانه سامسونگ که ماه ژوئن منتشر شد، این شرکت اعلام کرد میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای‌ اش درمقایسه‌ با سال گذشت ۵ درصد افزایش یافته است که معادل ۱۴٫۸ میلیون تن دی‌اکسید‌کربن است. با افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای، سامسونگ از هدف خود در سال ۲۰۲۰ عقب افتاد که همان کاهش ۷۰ درصدی آلاینده‌ های تولید‌شده بود.

بسته بندی پلاستیکی گوشی های هوشمندبه گفته سازمان غیردولتی مدافع محیط‌‌ زیست Greenpeace، سامسونگ در‌ حال‌ حاضر از سوخت‌ های فسیلی برای ۸۲ درصد از نیازهای انرژی‌اش استفاده می‌کند. این سازمان ماه ژوئن گفت:

با‌‌‌توجه‌‌‌ به مقیاس تجاری سامسونگ و تأثیر آن بر کل اقتصاد کره و ویتنام و نیز تعهدش برای پیگیری اهداف انرژی تجدیدپذیر در بازارهای دیگر، این شرکت می‌تواند با دستیابی به انرژی‌های تجدیدپذیر در این دو کشور گام‌های بزرگی بردارد.

تعهد سامسونگ و ال‌جی در یک روز انجام شد. ال‌جی روز چهارشنبه متعهد شد اهداف مربوط به انتشار گازهای گلخانه‌ای را دنبال کند. ال‌جی گفت این تعهد اهداف انتشار گازهای گلخانه‌ای‌اش را با هدف گسترده توافق پاریس مبنی‌بر محدود‌کردن گرمایش زمین به ۱٫۵ درجه سانتی‌گراد مطابقت می‌دهد.

شرکت مذکور ماه گذشته متعهد شد تا سال ۲۰۵۰ با ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر فعالیت کند. همچنین، دو سال پیش متعهد شد تا سال ۲۰۳۰ کربن خنثی داشته باشد که به کاهش انتشار کربن به نصف میزان تولید‌شده در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۳۰ منجر می‌شود.

در مقایسه دو غول فناوری کره‌جنوبی، متوجه می‌شویم درحالی‌که میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای سامسونگ در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است، ال‌جی در سال گذشته تولید گازهای گلخانه‌ای‌اش را در‌مقایسه‌با سال ۲۰۱۹ تقریبا ۱۲ درصد کاهش داده و حدود ۱٫۳ میلیون تن دی‌اکسید‌کربن تولید کرده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.