کاغذ وارداتی

فرشاد مهدی پور در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه از حرفه‌ای شدن رسانه‌ها حمایت می‌کنیم اظهار داشت: روند رشد صعودی مطبوعات استان در سال‌های اخیر روبه جلو بوده است. وی همدان را شهری دارای سابقه تاریخی و فرهنگی دانست و با این توضیح که همدان منابع انسانی برای توسعه رسانه را دارد است افزود: تجمیع این توانایی‌ها در تمام استان‌ها اتفاق نمی‌افتد.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد پایین بودن سطح مناقشات و وجود همدلی و همراهی را یکی از ویژگی‌های اصلی رسانه‌های استان همدان است برشمرد و عنوان کرد: همدان 200 نشریه دارد و چند تشکل صنفی فعال رسانه‌ای دارد.وی با اشاره به مسائل عمومی رسانه‌ها در کشور، ادامه داد: تغییرات بسیار زیادی را در سال‌های اخیر در حوزه مطبوعات شاهد بوده‌ایم و نمی‌توان گفت روند رسانه‌ها روبه‌جلو نبوده است.

واردات و توزیع کاغذ برای مطبوعات
این مقام مسئول با این توضیح که روند رسانه در کشور رو به جلو است و در حال حاضر بیش از شش هزار نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند و از خدمات این صندوق استفاده می‌کنند مطرح کرد: بیمه صندوق اعتباری هنر شامل مشاغل سخت و زیان‌آور نیست.

وی درباره وضعیت بیمه‌ای فعالان رسانه افزود: کسی که متولی امر رسانه است تحت پوشش قرار دادن بیمه نیروهای خود را تضمین کرده است و باید این کار را انجام دهد. بنابراین باید برخی مشکلات در نهاد رسانه برطرف شود که بیمه فعالان رسانه یکی از این مسائل است.

مهدی‌پور با اشاره به مشکل کمبود کاغذ از نیمه دوم سال قبل، گفت: از سال 97 تا امسال 150 هزار تن کاغذ به استان همدان اختصاص یافته است و کاغذ تخصیصی به هیچ‌عنوان با واسطه به نشریات داده نشده است.واردات و توزیع کاغذ در این مدت به خوبی انجام شد.

وی با این توضیح که تلاش برای واردات و توزیع کاغذ با ارز نیمایی در حال انجام است ادامه داد: پس از افزایش قیمت ارز در سال 97 وزارت ارشاد وارد مسئله توزیع کاغذ شد اما با توجه به حذف ارز ترجیحی، باید چاره‌اندیشی دیگری صورت بگیرد.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه اگر یارانه حمایتی به رسانه‌ای اختصاص پیدا نمی‌کند به علت بی‌نظمی در انتشار است، تصریح کرد: با تکثر رسانه‌ها میزان حمایت از این عرصه کاهش می‌یابد. وی با بیان اینکه اعطای آگهی دولتی خارج از مسیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تخلف قانونی است و با این موضوع برخورد خواهد شد درباره دیگر حمایت‌ها مطرح کرد: در ایام شیوع کرونا، ضوابط برای حمایت از نشریات آسان‌تر شد.

مهدی پور با اشاره به اینکه در صورت تامین اعتبار، سامانه تحفه با کارمزد پایین برای اعطای تسهیلات فعال خواهد شد که در حال حاضر سامانه کارا تسهیلاتی را ارائه می‌دهد اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های اصلی ما رتبه‌بندی رسانه‌هاست که طبق بررسی نظرات و اعتراضات اهالی رسانه انجام خواهد شد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.