قیمت کاغذ

با وجود اینکه بیش از 3سال از افت و خیز و چالش بی وقفه اهالی چاپ با نوسانات لحظه ای قیمت میگذرد به نظر می آمد که قرار است ثباتی هرچند اندک بر وضعیت این بازار حکمفرما شود و همه چیز به آن سمت پیش میرفت تا اینکه ..

موج جدیدی از افزایش قیمتها که ناشی از افزایش سرسام آور قیمت دلار و یورو است مجددا بازار را فراگرفت و اندک امیدی که به بهبودی اوضاع بود را هم همچون حبابی روی آب ناپدید کرد.

احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در خصوص گرانی کاغذ اظهار کرد: معمولا با بالا و پایین رفتن قیمت ارز، قیمت کاغذ نیز متاثر از نوسان دلار می‌ شود.

وی در خصوص نبود کاغذ در بازار نیز ادامه داد: ۸۰ درصد کاغذ در بازار وارداتی است و هر موقع دلار گران می‌ شود کاغذ به بازار داده نمی‌ دهند تا قیمت‌ ها مشخص شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: حدود یک سال و نیم است که ارز به کاغذ اختصاص نیافته در حالی که قرار بود کاغذ هم مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی شود.

گرانی کتاب تحت تاثیر افزایش قیمت کاغذ
وی با تاکید بر اینکه باید به نشریات و انتشاراتی‌ ها یارانه کاغذ داده شود افزود: موضوع گرانی کاغذ طی سال‌ های اخیر حوزه کتاب و نشریات را دچار چالش کرده که امیدواریم وضعیت بهتر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه افزایش قیمت کاغذ باعث گرانی کتاب هم شده است بیان کرد: در حال حاضر کاغذ و جوهر گران است بنابراین اگر بنای ترویج کتاب و کتابخوانی داریم باید تدابیر لازم را داشته باشیم هرچند وزارت ارشاد طرح‌ های تخفیفی دارد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.